Sposoby, dzięki którym możesz poprawić dobrostan kurcząt
Większość kurcząt hodowanych na mięso rośnie tak szybko, że cierpią na poważne problemy zdrowotne, w tym kulawiznę, wady serca, niewydolność narządów, trudności z oddychaniem, choroby mięśni i osłabiony układ odpornościowy. Zostały wyselekcjonowane tak, aby rosły nienaturalnie duże w alarmującym tempie – ich waga ciała rośnie siedmiokrotnie w ciągu zaledwie 8 tygodni ich krótkiego życia. Ich ciała mają trudności z radzeniem sobie z szybkim wzrostem, co utrudnia im angażowanie się w naturalne zachowania, takie jak grzędowanie, dziobanie, żerowanie i zabawa. Zamiast tego, uwięzione w swoich przerośniętych ciałach, spędzają większość czasu siedząc we własnych odchodach.
Pisklę ważące 40 gramów po wykluciu jest w stanie urosnąć do 4 kg w ciągu zaledwie ośmiu tygodni. Gdyby ludzie rośli w podobnym tempie, podwajając i podwajając masę ciała prawie siedem razy w ciągu ośmiu tygodni, noworodek o wadze 3 kg ważyłby 300 kg po dwóch miesiącach!
Kurczaki to istoty czujące i zasługują na lepsze życie. Dlatego połączyliśmy siły z innymi europejskimi organizacjami pozarządowymi, aby nakłonić przemysł spożywczy do przyjęcia Better Chicken Commitment. Ta oparta o badania naukowe inicjatywa promuje zdrowsze, wolniej rosnące rasy kur, zapewniając im więcej przestrzeni, naturalnego światła i materiałów wzbogacających ich otoczenie, a także bardziej humanitarne metody uboju.
Dobra wiadomość jest taka, że 28 firm działających w Polsce – w tym Carrefour Polska i Auchan Polska – podpisało już Better Chicken Commitment. Jednak wiele czołowych sieci handlowych, które mają znaczący wpływ na polską branżę drobiarską i standardy dobrostanu zwierząt – nie złożyło jeszcze tego zobowiązania.
Kurczak szybkorosnący nie powinien być opcją na półkach supermarketów.
I Ty możesz pomóc to zmienić!
Skorzystaj z naszego gotowego e-maila, aby skontaktować się z supermarketami w Polsce, które jeszcze nie przystąpiły do Better Chicken Commitment – z Biedronką, Lidlem, Dino, Kauflandem, Żabką, Netto, Intermarche, Stokrotką, Polomarketem, abc, E.Leclerc, Delikatesami Centrum, Lewiatanem i Groszkiem. Zachęcaj je do przyjęcia wyższych standardów dobrostanu i przejścia na wolniej rosnące rasy dla kurczaków w ich ofercie.
Drodzy Państwo,
Piszę, aby gorąco zaapelować do Państwa o przystąpienie do Better Chicken Commitment i odejście od stosowania szybkorosnących ras kurczaków brojlerów w Państwa łańcuchu dostaw. Kurczaki te są hodowane tak, aby rosły tak szybko, że często cierpią na poważne problemy zdrowotne, w tym kulawiznę, choroby serca i trudności z oddychaniem. Ich zbyt duże ciała powodują zwyrodnienie mięśni i ogromny ból, poważnie ograniczając ich zdolność do wykazywania naturalnych zachowań.
Jako osobę świadomie podchodzącą do wyborów konsumenckich, głęboko niepokoją mnie niehumanitarne warunki, w jakich żyją te kurczaki i nie chcę kupować mięsa produkowanego w takich warunkach.
Zachęcam Państwa do pójścia za przykładem Carrefour i Auchan Polska poprzez przyjęcie deklaracji Better Chicken Commitment. Ten krok nie tylko podniesie standardy dobrostanu kurczaków brojlerów, ale także wzmocni zaufanie, jakie konsumenci tacy jak ja, pokładają w Państwa marce, postrzegając ją jako działającą etycznie i odpowiedzialnie.
Dziękuję za rozważenie tej ważnej kwestii.